"Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa"

(Al-Furqaan : 74)

Tuesday, July 12, 2011

SEMBELIH ARNAB...SANGGUP???

smakin lama smakin malaih nak update menda niii..huhuhu knp yea...sdgkan stiap kali ada kejadian yg best2 skit mmg sgt2 tringat nk update ....

smemangnya ada cite best...mari kita tgk gambaq2 dulu...





haa...daging arnab yg selesai di lapah...




lindung dek tgn montel hubby plak dh....kita lihat badan arnab yg segar itu yea




treng teng teng....hahahah...dh jadi BBQ....sgt sodap dan lembut setelah di perap semalaman..skali hadap dah lincin sekor arnab...

rentetan crita nya...
pertama kali nak sembelih arnab sememangnya aku dgn hubby sgt tak tergamak nak sembelih... nak jadi crita skali tu aku ternampak seekor ibu tu telah memakan anaknya sendiri... dia beranak lbh krg 7 ekor, aku pelik sebelum tu sbb anaknya asyik hilang sj...

before this dia dh branak 2 ekor, hilang aku igt kucing mkn sbb sangkarnya yg agak jarang (sangkar beli) dan diletakkan atas tanah. kali kedua anaknya 5 hingga 6 ekor mati semua sbb tidak disusukan....ini dah masuk kali ketiga, aku pun naik hangin...so mari kita wat BBQ....

aku pun ajak abg aku semelih ptg itu jugak after dia balik keja...siap aku dh pegang kaki dgn mngadap kiblat..abg aku gak yg tunjuk cara pegang tu sambil dia memegang pisau yg telah diasah tajam..

tup...tup...tup..."ISH...ABG RASA PENINGLAH...RASA MCM DARAH NAIK KE KEPALA" kui3...dh xjadi...arnab itu dilepaskan begitu shj...

esoknya hari minggu, adik ipar aku dgn rela hati bersama prg panjangnya yg diasah tajam bapak mertua aku sanggup menyembelih. so sembelih lah 2 ekor untuk dibawa balik sekor kepada pihak mertua...alhamdulilah

setelah sekian lama mrasalah jugak hasil penternakan arnab ini....jgn xtau...aku pun amek bahagian dlm melapah bulu arnab ini...hihihi excited kooo, cuma aku suh kepalanya dikerat dan dibawa jauh2 dulu sebelum aku wat kerja..

diatas adalah cerita kali pertama...namun gambar2 yg diupload itu adalah cerita sembelihan kali kedua...kali pertama aku wat goreng aje, xsempat perap, anak2 dh minta dimasakkan mmg fresh sbb xdan pun masuk peti...xde upload gambar pun...agak liat sedikit...tp masih lincin dihadap skali sj sekor tu...

orait...sesapa nk mkn daging arnab ...bolehlah beli dgn pentarnak arnab berjaya ini...hehehehe....

No comments:

Post a Comment