"Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa"

(Al-Furqaan : 74)

Sunday, April 24, 2011

HUHUHUH ...

apa yg huhhuhuh tu?....mngeluh sbb rasa bersalah lama sgt xupdate blog ni...nak letak cite apa yea?...kering btul idea...

haaa....baru ni ade try beberapa resepi baru, cup cake dgn muffin... ingat nk masukkan dlm blog...tp oleh krn xbrapa nak comey aka xjadi...malas btul nk boh...mood masak bukan main membuak-buak lagi...tp asyik xjadi aje...frust btui la....

actually..aku ni mmg xpandai mana bab masak...biasanya stakat lauk makan lunch atau dinner yg simple2 tu pass lah .huhuhu...just nafsu nk try tu brkobar2, nak juga aku buat pada mengaku xpandai dan xbuat langsung...

kebetulan shari selepas tu terdgr dlm keta radio ikim...untuk menjadi tukang masak kita kna masak, masak, masak, masak, masak dan masak....barulah masakan kita tu SEDAP...erm..kalau mcm tu xtau lah bila aku leh masak dgn sedap sbb kalau time keje sblh ptg skali aku masak...kalau hari cuti 2 kali aku masak...selebihnya kedai dgn pasar malam saja...haiyooo...


jgn salah faham...bukan gambar muffin aku buat nih...muffin impian ku...hahaha

anyway aku xkan putus asa xsedap pun aku wat jugak lah, trylah cari resepi lain pulak, mn tahu xkena dgn gaya buatan, kdg2 memasak ni bukan stakat bahannya sj...tp cara buat pun kna btulkan? mngikut kata chef dlm radio tu....xpadan stakat pkai buku masakan, tp kna berguru..erm...kna blajar nih..

...hahahaha peduli apa belajar mmg lh gitu, mana leh sedap trus ...mangsa experiment aku is my big boss and anak2 lah...kalau xjln gak...tong sampah (sgt membazir...tp nk wat mcm ne)

mcm ne esok2 anak2 nk kenang masakan mamanya kan? wwhuuahhh....

No comments:

Post a Comment