"Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa"

(Al-Furqaan : 74)

Monday, April 11, 2011

PERSEDIAAN MENTAL...

salam semua..

kalau org ckp nk mngeluh pun boleh lah kot... baru selesai menyerahkan akaun kepada pejabat audit...tp masih byk keje tertangguh yang menanti..(igt kot dh bleh horay horay...huhuhu)

belum masuk masalah2 yg dihadapi untuk selesaikan satu2 keje tu...kalau semua bjalan lancar...sonok gak kan, so xdpt la nk expect semua dapat selesai on time...

mari pulak satu perkara lagi yg memerlukan persediaan mental...huhuhu hubby kna g outstation KL...5 hari lak tu...

kenapa aku sgt susah bila hubby xde...
actually aku bleh aje handle semua exspecially kerja rumah dan anak2 lah...tp sbb my hubby byk membantu , so bila kna wat sendiri semua trasa berat...haaa tambah satu lagi keje...rabit2 blkg umah tu, kna gak bg mkn pg dan ptg...huhuhu

kalau hubby ada dia akan hantar kakak ke sekolah , aku hantar anak2 ke nursery, sebelah ptg aku amek anak sekolah, then start masak, hubby pulak akan amek anak2 yg dekat nursery. hal rabit2 dia aja yg urus sbb dh warning, kalau nk bela dia lah kna urus..tp aku pun tolong jugak lah sesikit kan..erm.. bygkan kalau dh dia outstation, aku kna amek alih semua tugas tu...

kletihan perasaan pun ade gak....tp ape nk buat dh mcm terpaksa gak lah hadapi, xbleh nk buat ape kan...



masuk semua dlm troly, jgn lari sana sini susah mama kalau hilang


bg aku anak 4 org tu ramai, kalau nk bandingkan dgn kengkawan aku yg sebaya aku anak diaorang baru sorang atau dua, xmnolak rezeki Allah, aset akhirat jugak tu...tp kalu sendirian mnguruskan anak2 yg masih kecik gitu...kdg2 rasa nk lari dok pulau sorg2 ade gak...whuaahhhh...syg anak2 mama, xkn mama sanggup buat mcm tu kan...

berdoa ajelah byk2 agar Allah permudahkan segala urusan....Amin

No comments:

Post a Comment